Zajrzeliśmy do plików gry

W zasadzie nie mamy wiele informacji, ale obserwując aktualną sytuację czujemy się zobowiązani nieco ją wyjaśnić. Zdecydowanie najwięcej kontrowersji wywołał temat polskiego tłumaczenia dodatków fabularnych do Mass Effect 2 – a właściwie brak konkretnej informacji, jak będzie wyglądało to tłumaczenie. Pierwsze spostrzeżenia są optymistyczne, ale więcej na ten temat w rozwinięciu newsa.

Aktualizacja (13.05): Być może jest szansa na ujednolicenie tematu dubbingu w całej trylogii.

Przy okazji udostępnienia przez EA możliwości wstępnego pobrania plików Mass Effect: Edycja Legendarna postanowiliśmy przejrzeć zawartość, którą klient Origin zapisuje na dysku. Okazuje się, że foldery zawierające dodatki Kryjówka Handlarza Cieni, Przybycie oraz Geneza posiadają pliki *.tlk ZAWIERAJĄCE POLSKIE TŁUMACZENIE NAPISÓW. Pliki te udało się odczytać i przejrzeć ich zawartość. Wygląda na to, że EA ostatecznie zdecydowało się na przetłumaczenie tych dodatków na język polski. Niestety na chwilę obecną nie jesteśmy w stanie jednoznacznie potwierdzić, czy polska edycja gry w ogóle uruchomi tę zawartość.

Po zakończeniu pobierania poszczególne foldery z grami osiągają następujące objętości:

  • Mass Effect – 23,2 GB
  • Mass Effect 2 – 35,9 GB
  • Mass Effect 3 – 43,9 GB

A tak prezentuje się ikona, którą Origin tworzy na Pulpicie:

Aktualizacja (13.05):

Sięgając pamięcią do czasów oryginalnego wydania Mass Effect 2 przypomnieliśmy sobie, że dużą popularnością cieszyła się modyfikacja gry pozwalająca na uruchomienie jej z oryginalną ścieżką głosową oraz polskimi napisami. Całość procesu sprowadzała się do modyfikacji pliku konfiguracyjnego sku.ini, w którym to należało zmienić wartości dla parametrów VOLanguage i TextLanguage na INT(ernational). Kolejnym krokiem była prosta (lecz nieco pracochłonna) modyfikacja nazw plików odpowiedzialnych za napisy.

W przypadku Edycji Legendarnej nie udało nam się odnaleźć odpowiednika pliku sku.ini ale okazało się, że w rejestrze systemu są wartości REG_SZ wskazujące na rejon i język gry. Jeśli ta teoria się sprawdzi będziemy mogli powtórzyć tę modyfikację także w tym wydaniu.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
Powered by WordPress and MagTheme

© 2022 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.