Mac Walters odpowiada na pytania [ME: Edycja Legendarna]

Wystarczy, że BioWare z EA ogłosiło powrót „Sheparda do życia” i Mass Effect: Edycję Legendarną, a w sieci dosłownie zawrzało. Fani nie mogli ukryć swego zachwytu z powrotu oryginalnej trylogii Sheparda, nawet tylko i aż w postaci remastera (i powiedzmy bardzo minimalnego remake’u niektórych mechanik w pierwszej części). Lecz fani na wieść, że ich ukochana seria dostane remaster do lepszych tekstur, zaczęli bombardować profil Mac’a Walters’a na Twitterze odpowiedzialnego w dużej mierze za fabułę całej trylogii pytaniami dot. różnych kwestii. Zebraliśmy te najciekawsze z nich, tłumacząc je dla Was i wrzucając w jedno miejsce.

Zapraszamy! Więcej szczegółów w środku.

 

Padło pytanie o obsługę trybu HDR na PCetach. Komputery oraz konsole (w zależności od wyświetlacza – monitor albo telewizor) będą wspierać HDR.

 

Całkowicie przeprojektowano HUD w pierwszym Mass Effekcie. Druga część pytania dot. czy zmiana będzie tymczasowa czy na stałe. Na stałe, lecz w chwili obecnej doszlifowują ostateczne poprawki przed premierą. Ostateczna wersja będzie bardzo bliska temu, co pokazano w materiałach promocyjnych.

 

Ktoś zapytał o Elanosa Haliata. Czy jest teraz turianinem?

Może być. Gość bardzo nie lubi „ludzkich Widm”…

Dla niewtajemniczonych, bądź zapominalskich przypominamy – Elanos Haliat był odpowiedzialny za atak na Elizjum. Wydarzenie to później zostało nazwane Skylliańskim Blitzem. W odpowiedzi Systemy Przymierza zaatakowały Torfan.

 

Komuś bardzo się spodobał zaprezentowany odświeżony HUD z ME1. Czy pozostałe dwie gry będą miały interfejs, który jest do niego podobny przynajmniej pod względem estetycznym?

Tak, stworzono nowy HUD do ME1 na bazie najlepszych elementów z ME2/3 (tam, gdzie to stosowne) – żeby wszystkie 3 gry byłyby bardziej spójne jako trylogia.

 

Ktoś inny z kolei pyta się, czy zespół (modele postaci) z ME1 będzie wyglądał podobnie to tych, które znamy z cz. 2 i 3.

Tak jak by. Ale nie do końca. Często zaczynaliśmy od postaci z ME3, ponieważ były one z najwyższą wiernością. Następnie ulepszyliśmy je dalej, zanim wrócimy do ME1/2. Ale… byliśmy bardzo ostrożni, dostosowując podobieństwa. Na przykład Liara z ME1 nadal wygląda jak Liara z ME1, tylko lepiej.

 

Czy będą dostępne elementy z Edycji Limitowanej, takie jak N7 Crusader i N7 Hoodie (broń i bluza- przyp. Lord Wader) ?

Tak, na pewno… były one częścią pakietu Materiałów z Edycji Kolekcjonerskiej N7 (na dole dość długiej listy zawartości do pobrania, paczek, promocji itp., które wejdą w skład Edycji Legendarnej).

 

Przegrzanie czy klipy termiczne w Mass Effect 1?

PRZEGRZANIE. Podstawowa mechanika została zachowana. Ale… kamera, sterowanie, celowanie, sztuczna inteligencja, osłony, balans broni, kontrola drużyny, spotkania z bossami, jazda i celowanie w Mako – wszystko to znacznie ulepszone w ME1. Aha i całkowicie zaktualizowany HUD.

 

Czy będzie można zaimportować wygląd naszych Komandorów Shepardów do Edycji Legendarnej, czy też są one całkowicie niezgodne?

Pracujemy nad tym, aby był jak najbardziej kompatybilny (dodaliśmy nawet importer kodu do ME1). Jednak ze względu na ulepszenia i nowe opcje w kreatorze postaci niektóre kody działają obecnie lepiej niż inne.

 

Czy DLC Geneza jest opcjonalny? Czy jest sposób, aby go wyłączyć?

Tak! Zostaniesz zapytany, czy chcesz pominąć grę (w domyśle Maca pewnie chodzi właśnie o dodatek Geneza – przyp. Lord Wader) i po prostu rozpocząć grę.

 

Czy ME: EL będzie zupełnie inną instalacją na PC, tak aby nie wpływała na moje inne instalacje ME, które są zmodowane?

Będzie to zupełnie nowa i osobna instalacja.

 

Czy rozmowy w windzie nadal będą w grze (ME1 – przyp. Lord Wader)? Jeśli windy poruszają się tak szybko? Uwielbiałem te długie, malutkie chwile z załogą

No pewnie. Będzie „opcjonalny” przycisk pomijania… ale możesz odpocząć z drużyną w windzie, jeśli wolisz rozmowy i nowe wiadomości.

 

Czy nadal możemy wybrać stary, domyślny wygląd ME1 FemShep, czy też musimy teraz używać tego z ME3?

Dodaliśmy ikoniczny wygląd Femshep z ME3 do ME1 i 2… i pozostawiliśmy poprzednią jako opcję, abyś mógł korzystać z obu.

 

Powiedz mi, że w wersji na PC jest obsługa kontrolera…

Okej. W wersji na PC będzie obsługa kontrolera!

 

A na koniec chyba największa bomba, przynajmniej jak dla mnie. Nawet Sam Hulick dorzucił swoje 3 grosze po ogłoszeniu Edycji Legendarnej, zapowiadając swój powrót do tworzenia, ew. poprawienia gdzie trzeba, ścieżki dźwiękowej.

Sam Hulick
Z radością ogłaszam, że przyczyniłem się do stworzenia muzyki do Mass Effect Legendary Edition! To zabójczy remix starego, nieużywanego utworu… Zostawię to tutaj! 😉

Ogromne podziękowania dla @bioware i @EA za zaproszenie mnie z powrotem (…)!

Mac Walters
Świetna sprawa. Dzięki, Sam… Nie mogę się doczekać, aż wszyscy to usłyszą!

You can leave a response, or trackback from your own site.
Powered by WordPress and MagTheme

© 2022 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.