Film Mass Effect został pogrzebany – permanentnie. BioWare odpowiada dlaczego [Mass Effect Movie]

Jeszcze na oryginalnym Shadow Brokerze pisaliśmy o tym, że w 2010 roku EA sprzedało prawa do marki Mass Effect w postaci filmu. Wtedy to prawa do stworzenia takowego nabyła wytwórnia Legendary Pictures. Producentami wykonawczymi byliby ówcześni szefowie BioWare, Greg Zeschuk i Ray Muzyka oraz były szef marki Mass Effect, Casey Hudson. Ale chyba nie wyszło. Czemu?

Powodów, dla których projekt nie doszedł do skutku jest kilka – o nich opowiada Mac Walters na łamach serwisu Buisness Insider oraz tłumaczy, dlaczego byłoby lepiej, jeżeli film przekształcił się w formę serialu TV.
Więcej w rozwinięciu, zapraszamy!

„To tak ekspansywny świat, a tak wielu ludzi z branży telewizyjnej i filmowej, których znam, zwróciło się do mnie, by zapytać, kiedy to zrobimy i powiedzieć, że musimy to zrobić”

– powiedział Walters.

Adaptacje gier w postaci filmów często wtapiały pieniądze w Hollywood. Wraz z gwałtownym wzrostem streamingu pojawiło się mnóstwo adaptacji w formie serialowi (w przeciwieństwie do filmowych). Walters postrzega tę zmianę w telewizji jako korzystną dla adaptacji gier:

„Jeśli zamierzasz opowiedzieć historię, która jest tak rozbudowana jak „Mass Effect”, telewizja jest na to sposobem. To jedyne miejsce, w którym dobrze pasuje do treści epizodycznych”.

„Kiedy tworzymy grę „Mass Effect”, mamy kręgosłup lub ogólną historię, którą chcemy opowiedzieć, ale każdy poziom lub misja jest jak własny odcinek telewizyjny” – mówi Walters. „Nie jest pisany z wyprzedzeniem. Jest pisany w momencie, gdy do tego moment docieramy. Więc zostaje dodany do głównej historii, a czasami główna historia zostaje lekko zmieniona, ponieważ zrobiliśmy coś naprawdę fajnego w tym „odcinku”. Tak opowiadanie historii w długiej formie to świetne miejsce dla franczyzn growych”.

„Czuło się, jakbyśmy zawsze walczyli z IP (własnością intelektualną – przyp. LW)”

– powiedział.

„Jaką historię opowiemy w przedziale od 90 do 120 minut? Czy zrobimy to sprawiedliwie?”

Walters w wywiadzie przyznał, że Legendary zauważyło już wtedy zmianę w kierownictwie, która wywołała zmianę w stronę telewizji, a producenci uznali, że najlepiej będzie zacząć projekt od nowa.

„Potem projekt już nigdy się nie podniósł, ale nie z powodu braku prób”

– tłumaczy Walters.

Chociaż uważa, że telewizja ma przewagę jeśli chodzi o tworzenie adaptacji gier, Walters powiedział, że Hollywood powinno unikać niewłaściwych lekcji płynących z gier wideo.

„Było to fajne jako eksperyment, ale nie wiem, czy jest to coś, co powinniśmy zabrać z gier w zakresie opowiadania historii” – powiedział Walters. „Istnieje wiele bogatych światów z niesamowitymi postaciami i to jest coś, co udostępniamy we wszystkich mediach (filmach, telewizji i grach wideo), więc powinniśmy się do tego przychylić i to wykorzystać”.

A więc to tyle. Ale Walters cały czas ma nadzieję. Uważa, że „nie chodzi o to, czy, ale kiedy” Hollywood powróci do serii Mass Effect. A „żeby to zrobić”, telewizja to miejsce do opowiedzenia rozbudowanej historii.

Źródła: EuroGamer, Buisness Insider
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
Powered by WordPress and MagTheme

© 2022 EA International (Studio and Publishing) Ltd. Mass Effect, Mass Effect logo, BioWare and BioWare logo are trademarks or registered trademarks of EA International (Studio and Publishing) Ltd. in the U.S. and/or other countries. All Rights Reserved. EA and EA logo are trademarks or registered trademarks of Electronic Arts Inc. in the U.S. and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.